klacken

Diskutera RS, bortaresor, andra klackar osv.

Moderatorer: Robin, Jojo, MoGGe, Dansken

klacken

Inläggav jimpa » tis jan 13, 2009 23:06

jag förstår inte varför att klacken kan komma igång ,med sina sånger..det e så tråkigt att höra, vi älskar malmö..bättre kan vi. det bästa minnet var på malmö stadion mot leksand fan vilket tryck det var i klacken det gillar vi..nej bättring grabbar o flickor kom igen det skall inte bara vara en som skriker sej hes. :D eller vi skall ut söka efter en klackledare som får igång oss...kom igen nu alla ihopa.
jimpa

Lär oss göra det enkelt

Inläggav Strix » tor jan 15, 2009 0:27

Jag föreslår samma lösning för vårt kära lag. Klacken har massor av intentioner och energi, men det finns för många viljor och "Jag vet minsann hur detta skall göras" men ingen som verkligen håller ihop allt.

Vi måste sluta kladda runt med en jävla massa ramsor som bara en bråkdel kan. GÖR DET ENKELT.

Så. Fast det tar emot så måste jag erkänna att Växjö jävla Lakers har en klack som lyckades sjunga ut oss i ett nästan fullsatt Malmö Arena. Matchen igenom. Oavbrutet. Varför?

Well. http://www.lakerslakejer.com/

Klicka in på klacken och sedan ramsor. De har lagt upp sina texter (enkla!!!) samt filmat / lagt in ljudfiler så att även den som inte kommer på tifoförberelserna kan hoppa in i klacken och sjunga röven av sig samt komma i takt. Man sitter helt enkelt på jobbet / hemma / varsomhelst och övar sig!

Lägg upp något liknande på vår sida och sen måste vi för helvete hitta på något roligare än "Vi älskar Malmö".

AC/DC "Thunderstruck"
http://www.youtube.com/watch?v=zvoeeq-BH4w

Nanannnaaanananaaaaa (några gånger)

Nahhnahhnanna-nah-nah "MALMÖ!" (MALMÖ! istället för THUNDER!)osv. Lyssna på låten och testa så fattar ni. Skitenkelt, vår egen och enkelt - som ett förslag! Dessutom passar en trumma in som gjutet i denna. Återigen är det bara att lyssna på låten så fattar vem som helst var trumma och handklappningar kommer in. Jobba! Helvete!

Lite som Bobo - det kan faktiskt bara bli bättre i klacken. Sanning.
Until death do us apart.
Användarvisningsbild
Strix

Inläggav jimpa » tor jan 15, 2009 22:18

ja jag minns när lakers var i malmö dom hade ett litet hörn på andra våningen. ändå överöstede dom oss i vår egen arena, fan vad jag skäms.hur i helvete kan man tillåta detta?nej som sagt var enkla ramsor som alla kan som sagt..malmö if e dom bästa,heja heja malmö enkelt o lätt..eller det blir mål oj oj oj eller??? svårare e det inte...malmö elit eller vad det nu heter, så jävla tråkigt.. nej fram med ramsor med ös i ,o så kanske readhawks spelarna gör mål o vinner en massa matcher.. ja man vet aldrigm.v.h jimpa
jimpa

Inläggav Solstickan » sön feb 22, 2009 23:26

Håller med. Ni måste lägga upp era texter och sånt så alla lär sig dom. Kul som fan hade det varit om hela Malmö arena trallat på samma sång :D
Solstickan

Inläggav Jojo » mån feb 23, 2009 0:14

Kurva 8 har dragit en ramsa ett tag nu.

Ååh vi är Malmö!
Skånes stolthet!
M-I-F!
Kom bara kom, vi är Malmös sjunde man,
Vi följer Malmö IF så som ingen annan kan.

Ååh, vi är Malmö... osv osv.
Användarvisningsbild
Jojo

Inläggav Solstickan » mån feb 23, 2009 0:30

Har haft lite tråkigt ikväll så har funderat på om man inte skulle göra om Världens Bästa Karlsson låten till en Mif sång. Haha :o :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=8o7M4WbIM3I

Malmö! Malmö! Världens bästa Malmö.
Malmö! Malmö! Hej, här kommer Malmö.
Malmö! Malmö! Ingen, faktiskt ingen
(spelar med hjärta som ni i Malmö gör?)

Malmö! Malmö! Världens bästa Malmö!
Skjuter, Gör mål, in med pucken Malmö!
Inga pengar, bara hjärta Malmö!
(Se nu till att vinna för alla här?)

Är sjukt dålig på att komma på ramsor men försöka kan man ju alltid :D
Solstickan

Re: klacken

Inläggav Tuffcissigirl » ons dec 16, 2009 23:07

Lägg ner malmös klack det är max 10 personer som stötar laget resten är där bara för att det är billigast och skricker ramsor som spelarna hatar.
Så lägg ner malmö klacken nu eller fixa en ordentlig klack utan massa idioter som tror att dem gör något bra när de skricker på domaren att han är en hora så fort malmö spelare åker ut.
Jag blev senast idag för bannad på vissa personer och skällde ut dem med noter på matchen så fixa klacken nu.
SNÄLLA!!!! Hälsningar Cecilia
Tuffcissigirl

Inläggav Kiimm » fre jan 08, 2010 21:08

Man måste få folk att vara med att stötta laget och sjunga och allt vad det innebär .. Vi behöver fler som hjälper till.. Tycker inte vi ska lägga ner klacken utan få fler att sjunga och så :) folk måste våga sjunga och ta eget insiviativ med .. Tycker absolut att vi måste göra något åt detta.. För det funkar inte så som vi har det just nu.. Folk måste lära sig texterna vi sjunger med ..
Kom igen nu folk ! Vi måste ge laget fullt stöd (: Det är viktigt och vi måste få fler folk att sjunga .. Så vilka är med mig :D
Kiimm

Inläggav Tuffcissigirl » fre jan 08, 2010 23:35

Hej!
Jag är med jag bli en av dem som delar ut låtarna vid ståplats och sätter igång andra sidan av klacken vid behov.
Hälsningar Cecilia
Tuffcissigirl

Inläggav Kiimm » sön jan 24, 2010 22:32

Härligt, Men just nu är det ingen TRYCK överhuvudtaget .. Känns som man istället får börjar om från start med Klacken och allt detta.. Alltså ha ett mötte med folk som är intresserade för att få igång en klack i malmö igen.. För att just nu så är det nästan helt dött på ståplats.. Eller försöka få alla som vill sjunga att stå på samma ställe .. För något måste FAN hända nu !
Kiimm

Inläggav malm0it » mån feb 22, 2010 18:50

Jag håller med , något måste göras:

1. Skaffa fram en bra klackledare som är bestämd och ge sedan honom en megafon eller något liknande.

2. Dela ut mer sånghäften. Har bara gjorts några få gånger.

3. Konstant flaggvistande.

4. Inget klapp, det förstör sången.

5. Nya, långa sånger vi har inte så många som brukar sjungas, dom som man sjunger mest är forza malmö olé.

6. Växelsång för f*n. Vi kör alltid hejsan sittplats är ni klara sen när man har fått i gång sittplats kör man bara: malmö (klapp,klapp,klapp) . Prova nån gång och köra växelsång i heja heja heja malmö och sen sittplats: malmö if é dom bästa. de hade nog blivit mäktig stämning kolla MFF sån stämning dom har på sina matcher.

Om man fixar detta kan det bli bättre, större klack :D
Forza malmö! <3
I med-och motgång!
Användarvisningsbild
malm0it

Inläggav malm0it » sön feb 28, 2010 14:25

I med-och motgång!
Användarvisningsbild
malm0it

Inläggav Kiimm » ons mar 03, 2010 14:54

Låter bra, men vet inte om Megafon är något som behövs ?
Men nya sånger och göra så folk lär sig sångerna är viktigt ..
yes, folk borde använda flaggorna mer än vad vi gör just nu :)
Hoppas nu folk anmäler sig till Tifot i vecka. 10 .. Behövs fler folk som hjälper till ..

Kom igen nu folk ! Vissa att ni hejar på malmö och hjälp till för att få en bättre läktarkultur ! :D
Kiimm

Inläggav malm0it » fre mar 05, 2010 19:35

Tror faktist vi behöver en megafon, ingen som är högt uppsatt i Rs som ser detta och gå vidare med det? Hör ju knappt va dansken säger.
I med-och motgång!
Användarvisningsbild
malm0it

Inläggav Axel Pain » lör mar 06, 2010 22:11

malm0it skrev:Tror faktist vi behöver en megafon, ingen som är högt uppsatt i Rs som ser detta och gå vidare med det? Hör ju knappt va dansken säger.

Kolla om du kan skicka ett PM till Kim Larsen aka Dansken.... kolla med honom =)
Bild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Axel Pain

Inläggav malm0it » sön maj 16, 2010 17:13

http://img688.imageshack.us/img688/2398/ml4.jpg <--- De banderollerna jag har ramat in och gjort pilar mot, hade man inte kunnat sätta dom bredvid klacken, här är några ex: http://img22.imageshack.us/img22/5812/ml7sl.jpg
I med-och motgång!
Användarvisningsbild
malm0it

Återgå till Supporterkultur / Läktarkultur